Dag 10 Prince George - Whistler

28 september 2017 - Whistler, Canada

Beste Lezers ,

Wat kan je na een dag van 681 km rijden en 8.5 uur sturen nog vertellen aan het thuisfront ?

Ten eerste was het een fantastische zonnige dag met prachtige wegen en vergezichten , bergen , bochten , dalen , stijgen kortom Henk Verstappen was in zijn element als kick-off driver deze morgen in Prince George.

De teller stond continu boven de 120 km alwaar 100 km was toegestaan maar dat mocht zijn pret niet drukken want zijn rijstijl is nu eenmaal stevig doch veilig en beheerst dus kon driver twee relaxen en af en toe een beetje keveren en toch scherp en alert blijven.

Na een 10.30 uur breakfast genoeg om een weeshuis te voeden nam uw verslaggever het lederen stuurwiel over om beheerst en vloeiend binnen de limieten de weg te vervolgen met luid commentaar van de navigator annex eindredactie die vond dat we stilstonden maar dit terzijde.

Al inhalend en afremmend arriveerden wij op Highway 99 waar werkelijk geen millimeter recht doorgaat en/of stijgt dan wel daalt dus kan onze Ford na inlevering naar de dealer voor een nieuw stuurhuis en versnellingsbak want die kregen ongenadig op hun lazerij want remmen doen we op de motort in Rotterdam en sturen maken we zelf wel uit.

Dit duurde een uur of 3 a 4 dus op den duur had je het wel gezien die mooie bergen , meren , landschapjes en viewpoints.

Maar Whistler naderde en de beschaving nam toe waar wij onderweg talloze aftandse caravans hadden gespot die zelfs op Fort Oranje geweigerd zouden worden reden wij ineens tussen de Olympic villa’s en bebouwingen want in 2010 waren hier de Olympische winterspelen en die achtergebleven welvaart was nog goed zichtbaar.

Het centrum achter ons relatief goedkope hotel is sfeervol en wederom niet duur zoals je zou kunnen verwachten maar na een lange reis was de pijp al snel leeg en na een heerlijk maaltijd en dito terrasje tijd om de kamer op te zoeken en te bloggen.

Helaas dus geen spectaculair verhaal en ja hoor de eindredactie ligt al weer luid te snurken.

Tot morgen vanuit Vancouver

Willem

PS. Rien , voetbal ontgaat ons volledig hier dus geen insinuaties en of bespiegelingen want wij leven hier in een compleet andere wereld , 3 oktober ben ik weer terug op aarde en mag je weer je gal spuwen over van alles

1. Peter Gundermann:
    28 september 2017
    Jij vind het geen spectaculair verhaal, maar ik geniet er dagelijks van. 😁👍
    Veel plezier in Whistler.
    Peak 2 Peak en pilsje in Bar Amsterdam. 🍺 veel plezier.
  2. Brigitte Bos:
    1 oktober 2017