Dag 7 Jasper

25 september 2017 - Jasper, Canada

Aan allen die deze morgen weer keihard aan het werk zijn gegaan , groeten vanuit Jasper alwaar wij onze 3e dag hebben beleefd.

Zondag 22.20 uur lokale tijd en hier het verslag van vandaag.

Na een goede lange nachtrust was het na de normale formaliteiten zoals koffie op de kamer , downloaden (Mr.H.) en douchen tijd voor ontbijt in Jasper want restaurants genoeg aldaar.

Na de broodnodige bodem togen wij richting het ”Maligne gebied” met watervallen , trails , canyons , boat cruises en smerige buiten toiletten.

Deze actie kan verwarrend overkomen maar wij waren volledig in control.

Henk bleek in de canyons op zijn nieuwe boots een ware klimgeit alwaar uw verslaggever hijgend en puffend volgde maar ja ik helaas niet dit soort supergrip inside springs exemplaren dus na uitgemaakt te zijn voor blauw/grijze luie beer op rotsblok tijd om richting boot te gaan voor een lake cruise whatever that may be.

Nu dat was een zeer prettige verassing want de cruise was een informatieve vaartocht richting Spirit Island hetgeen wij dus ook niet wisten , wat is dit een fantastisch stukje natuur check de foto’s say no more.

Morgen gaan we toeren , relaxen , dingen zien , eten , drinken , chillen en als laatste een wildlife tour maar die hebben we vanavond ook al op ons resort mogen meemaken waar medewerkers met een soort van lasergame gun achter een Elk aanzaten om dit lieve dier te verwijderen van het terrein waar hij wel en wij eigenlijk niet horen te zijn.

Dank voor uw (aanstaande) reacties en aandacht

Willem , ja hij slaap alweer even (Henk zonder FB)

1. Ron:
    25 september 2017
    Ik geniet van jullie reisverhalen. Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende aflevering!!

groet Ron (buurman Pinnepot)
  2. C'est Rien:
    25 september 2017
    ..............."Na eerst de canyons gepasseerd te hebben op zoek naar de cruise location waar we dus 3 uur te vroeg arriveerden gewoon weer half uur terug getuft naar de trail die ons de watervallen en spelonken van de Maligne ging tonen en aangezien de weg zeer de moeite waard was reden wij deze 2 keer met onverdeeld genoegen en plezier in de sneeuw witte Ford Expedition Max V8 met schuifdak en spatlappen waarvan akte.........ongelooflijk, onbegrijpelijk....... (en nog steeds)brrrrr
  3. Rob:
    25 september 2017
    Al een bruine beer gezien? Gaat Henk ooit nog eens voor een Ford? Wat een geweldige bak en dat op zo'n reis. Overigens zijn er in Canada ook zat oldtimers te koop. Dit tegen een can. dollar koers. Dus ook hieromtrent opletten!
  4. Brigitte:
    25 september 2017
    Hallo ja ik zit ook te wachten op de berenfoto's 😳😳
  5. Ed:
    25 september 2017
    Ja, ja, 3 dagen team building in de Alpen van Wallonië werpen nu toch z'n vruchten af. Eenzame hoogten, diepe dalen, (ijs)kletteren, ... Het kan Willem niet uitdagend genoeg zijn. (Je moet er wel met de auto naar toe kunnen natuurlijk). Maak Henk even wakker en doe hem de groeten.
  6. Brigitte Bos:
    Geweldigggg
  7. Angelique:
    26 september 2017
    Prachtig. Spirit Island is ook het eindpunt van de beschaving. Mensen mogen het gebied verder niet in. Bijzonder. Prachtig met al die sneeuw.