Dag 8 Jasper

26 september 2017 - Jasper, Canada

Geachte lezers ,

Vandaag de dag van de waarheid want tot dusver hadden onze trips door wildlife parken niet meer opgeleverd dan een paar verdwaalde bokken en herten die men hier Elk noemt dus voor elk wat wils zullen we maar zeggen maar niet voor ons nee deze twee Dare Devils gingen voor de Bears , bruin of grizzly maakte ons niet meer uit dus voor de late middag / vroege avond een wildlife tour geboekt waarover later meer.

De dag begon met regen en zware bewolking dus eerst maar richting downtown Jasper voor een ontbijtje en wandelingetje met verscheidene side steps in de alom aanwezige souvenir shops waarna koers werd gezet richting Pyramid Lake waar we een mooie trail hebben gelopen over Pyramid Island en vervolgens bij Patricia Lake mooie plaatjes hebben kunnen schieten voor het onvermijdelijke foto album.

Maar ja dan is het 12.00 uur en start de wildlife tour om 16.30 uur dus de kaart erbij en koers gezet richting Yellowhead Highway North en de Miette Hot Srpings.

Prachtige wegen met veel haarspelden in de bochten , mooie scienic spots en weer veel sneeuw onder een inmiddels stralend zonnetje (hier komen vast weer vragen over)

Echter op een paar hoornige bokken met aanhang en wat wilde ganzen of zoiets na kwamen we weer geen beer tegen , misschien volgende keer iemand meenemen die overal beren op de weg ziet , wij in elk (heb je die Elk weer)  geval niet.

Terug in het hotel al wachtend op de wildlife tour bus van de zenuwen een paar glaasjes chardonnay naar binnen gegoten want wij hielden het niet meer van de spanning want eindelijk gingen we beren zien in levende lijve.

Om stipt 16.42 uur arriveerde de bus met een beer aan boord althans dat was de eerste indruk van een overmatig bemeten en bijzonder slonzig geklede Amerikaanse vrouw althans dat was onze aanname gezien het persoon ernaast op een man leek.

Dit was dus niet de beloofde beer en al rap ging het richting "real wildlife"  tenminste dezelfde bokkenrijders route die wij daarvoor al gereden hadden maar onze tour guide en chauffeur Ross was bijzonder kundig en onderhoudend dus hebben we veel geleerd en vergeten over de Hornsheaps , de Elk M/V met alle harems en verhoudingen die deze beestjes erop nahouden , de Beavers die we niet hebben gezien , de Bold Eagle die uw verslaggever spotte in een 90 km per uur rijdende tourbus waarna Ross 1.5 km over de vluchtstrook achteruit reed om ook zelf wat plaatjes te schieten want hij was zelf ooit professioneel wildlife fotograaf kortom spektakel genoeg alleen nog steeds geen beer.

Na de zoveelste Elk en BokOpDeHeuvel ging het tegen zonsondergang eindelijk richting beer althans dat was het plan want waar een paar uur geleden nog een zeldzaam exemplaar was gespot tuurden wij nu als een stelletje zombies in de natuur op zoek naar iets wat er wel is maar niet te zien was namelijk meneer de Beer.

Nu had Ross natuurlijk genoeg verklaringen waarom deze bessenplukkers verstek lieten gaan maar de teleurstelling was groot dus terug in het hotel maar een Elk steak besteld en een chardonnay want de circle of life gaat verder dan , dan wat eigenlijk....

Respect voor de prachtige natuur in Canada en het wildlife maar wat hadden we graag een of twee beren broodjes zien smeren liefst met pasta choca "Beregoed"

Het was wederom een fantastische dag , foto's volgen zo meteen.

Namens de eindredactie bedankt voor uw aandacht.

1. Brigitte:
    26 september 2017
    Goeiemorgen, ik wacht ook op de beren, mooie wandelingen zeg, ik maak maar rondje oostvoornse meer groetjes Brigitte en eric
  2. Rob:
    26 september 2017
    Op marktplaats staat nog een berenpak, handel voor Henk?
  3. Frans ketelaar:
    26 september 2017
    Het is inderdaad een Cream een beer te spotten , ook de. Diversen route's gereden door de mooie bossen . En uiteindelijk drie dagen voor we Canada verlieten een gespot langs de weg toen we op een andere groep stonden te wachten. Dus wie weet ! Zeg nooit nooit !,,,??
  4. Koos:
    26 september 2017
    niet getreurd we gaan wel een keer naar Blijdorp voor de bruine beren !
  5. C'est Rien:
    26 september 2017
    ......."Patricia Lake, mooie plaatjes"......
    Waar dan?
    Toch maar met Koos naar Blijdorp; daar in de buurt hebben ze ook wel chardonnay
  6. Angelique:
    26 september 2017
    Wat een verhaal weer Willem.