Dag 13 Reisdag naar Fairbanks

30 juni 2019 - Fairbanks, Alaska, Verenigde Staten

Iemand ooit in Fairbanks geweest , nee ? Niet echt een aanrader of onze capriolen die morgen op het program staan moeten deze mening veranderen maar zaterdag middag downtown Fairbanks is als Staphorst op koopzondag , stil niet gezellig en saai. Maar we hebben wel weer wat gezien natuurlijk allereerst de princess express railway vanuit ons hotel in Denali , tegen een zeer steile helling langs een rivier rijdt op 100 meter hoogte een trein langs een helling , knap stukkie railwayconstruction (3x woordwaarde)

De rit naar Fairbanks , mooi qua landschap verder niks tot aan, jawel , toch wel, ach ja je moet wat de Alaska pipeline view , voor een ExxonMobil man als ik interessant, want je kijkt naar zooi die je dagdagelijks inkoopt maar je leest ook hoe de constructie in zijn werk is gegaan en dat  in een omgeving waar de temperaturen van 29 graden Celsius vandaag tot -50 graden Celsius kunnen variëren , voor insiders wij werken met een CET van minus 15 , hiero niet dus. Maar gelukkig blijven pipesupports overal hetzelfde en heb ik mijn eindredacteur laten zien dat de teflon sliding platen los op de structure liggen , tot zover mijn beroeps deformatie.

Nu dus rustig met een flesje KJ op de kamer lezen tv kijken en straks nog een klein hapje drankje want morgen vroeg op ! Voor wat ? Dat leest u morgen wel weer ☺️

Ps. van de eindredacteur: ik ben nog steeds wakker en bij de les.

Alle hierboven geschetste situaties kan ik als waar duiden, feiten en gebeurtenissen zijn ook door mij waargenomen...