Dag 9 Jasper - Prince George

27 september 2017 - Prince George, Canada

Geachte Aandachtigen ,

Na de deceptie van gisteren togen wij na een prima nachtrust richting volgende bestemming maar niet voordat wij nogmaals de Marmot Rd hadden gereden alwaar wij hoopten alsnog een beer te spotten maar helaas wij bleven “Bearless” dus koers richting Prince George maar met een tussenstop op de heliport van Mt. Robson om al dat natuurgeweld eens vanuit de lucht te bekijken.

Inmiddels was het tijdverschil met NL weer opgelopen naar 9 uur dus arriveerden wij te vroeg op de plaats van bestemming maar aangezien het niet druk was , wij waren de enige vliegerts , was het binnen no time boarden en vliegen met Steven een soort Michel Jordan qua looks die echt heeft leren vliegen.

Maar wij trokken ons niets aan van de omstandigheden en lieten ons geduldig opstijgen naar grote hoogten om van daaruit de magnifieke toppen en dalen te bewonderen van de Canadian Rocky’s en Mount Robson in het bijzonder.

Na jaren geleden over Glacier te hebben gevlogen dacht je dat je wel wat gezien had maar nee deze ervaring was zo vreselijke overweldigend dat wij er zelf een beetje emotioneel van werden maar deze emoties werden gewoon verwerkt met een grommende V8 en dromend dat wij zelf piloot waren alleen dan op asfalt en op 4 wielen dus al nagenietend richting Price George een rit van 289 km dus kaassie voor Willem max/. 100 (snelheid) en Henk max/. invordering op wegen waar geen kip , mousse , beer of ander levend wezen te bekennen was dus kwamen wij rond half vier aan in ons hotel om na een korte barstop richting bruisend downtown PG te gaan alleen was die al even bruisend als een druppel Dreft in een oliecarter dus zitten wij nu in de hotel bar te lezen (Henk zonder FB) en te bloggen (inderdaad ik dus) en foto’s te bekijken en te verwerken met vele ohhhh’s een aahhhhh’s (vanwege de foto’s niet de bargasten)

Deze laatste zin mag de boeken in als langste zin ooit in een mijner verslagen mits iemand het tegendeel kan bewijzen.

Check aub  de foto’s die geweldig zijn en dank voor alle reacties tot zover , morgen gaan we in een ruk door van PG naar Whistler dus 681 km sturen dus als Henk rijdt zijn we er rond 12.00 uur en als ik rij rond 16.30 uur want we vertrekken vroeg.

Willem met Henk al lezend op de achtergrond

Ps.  Voor Rien :

Bekijk de foto’s en denk Patricia maar bij het Lake , de rest van mijn onbegrijpelijke proza leg ik volgende week wel uit na onze wekelijkse badminton avond tijdens punt 9

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ed hemerik:
    27 september 2017
    Ook deze zijn SCHITEREND !!!!!
  2. Rob:
    27 september 2017
    Ook geen masterbeer gezien? Prachtig jullie belevenissen.!
  3. Wilfred:
    Heel mooi, enjoy!
  4. Brigitte:
    Prachtig , heel mooi
  5. C'est Rien:
    27 september 2017
    "Na de deceptie van gisteren.............." schreef je.
    Welke deceptie? De 0-4, de 1-0, de 0-2 of de 3-0 (sorry 3-1).
    Kom gauw terug, want het gaat niet goed ......... , of wel 'geniet' daar nog maar.
    Voor de zekerheid hebben we een hoofdklasser (5 divisies lager) laten loten voor de volgende bekerwedstrijd
  6. Peter Gundermann:
    Foto's zijn echt geweldig. 👍🇨🇦