Dag 8 Key West - Everglades City

13 november 2016 - Everglades National Park, Verenigde Staten

Geachte lezers , lezerinnen en overige belangstellenden ,

Aan de bezoekers statistieken valt af te lezen dat mijn reisverhalen aanslaan en de reacties zijn ook leuk en gewaardeerd.

Het valt soms niet mee om aan het einde van een lange dag creatief te zijn want natuurlijk chargeer ik hier en daar een beetje maar dat hoort erbij toch ?

De kernen zijn in ieder geval waar en gestaafd met foto's , de rest is ook waar maar zonder foto's dus aan de verbeelding overgelaten zullen we maar zeggen.

Maar alle gekheid op een boomstam vandaag was het linksaf het hotel uit , rechtdoor gedurende 119 miles , linksaf en 90 miles rechtdoor en rechtdoor is in de USA ook echt rechtdoor want met ingeschakelde "lane protection" corrigeerd de Yukon dusdanig dat je je stuur niet eens hoeft vast te houden mits je wil afslaan natuurlijk.

Hoe dan ook we ware veel te vroeg in de buurt bij onze bestemming dus eerst maar een boat tour gedaan die dit maal wel succesvol was omdat wij er waren en de boot ook (zie verslag van gisteren)

Deze "Air Boats" gaan als een scheermes over de swamps van de Everglades niet geremd door enige vorm van politiek protest omdat de tyfus herrie van de Air boat mogelijk schadelijk zou kunnen zijn voor het gehoor van de alligators zoals in NL het geval zou kunnen zijn met de party for the animals.

Anyway we hebben alligators gezien groot een heel klein en het "swipen" over de swamps was een belevenis op zich !

Nog steeds te vroeg kwamen wij aan in Everglades City een compleet uitgestorven gebied met slechte restaurants en fossielen die de bevolking vertegenwoordigden.

Wat te doen ? Uiteraard had bootmans weer een idee want na een gemiste boot tour en een geslaagde tweede is driemaal scheepsrecht gekijk het wegen net dus zaten wij weer op een boot die ons een 10.000 islands tour bood.Flauwe grap zou zijn om te zeggen allemaal  ? Dus na deze gemaakt te hebben scheepten wij in bij Steve de captain en Paul de bootsman niet te verwarren met bootmans.

Tezamen met enkele bereisde fossiele uit Michigan kozen wij het ruime sop alhoewel ruim ja sop nee want wij voeren in een national park natuurlijk.

De tocht was mooi zeker omdat er ineens dolfijnen op en onder doken.

Onze skipper wist hier feilloos mee om te gaan want hij was in staat om de dolfijnen met de boot mee te laten zwemmen hetgeen deze flippers als spelen ervaren , in NL zou het als dieren mishandeling te boek komen te staan ,  dus mooie plaatjes kunnen maken.

Helaas was ons afsluitende diner in deze negorij in een soort cafe met waardelooze bediening en matig voedsel maar dat moge de pret niet drukken natuurlijk.

Morgen vroeg op en richting ........ lees morgen verslag dag 8

Mede namens een live zappende eindredacteur weltrusten en wederom bedankt voor uw aandacht

1. Peter:
    13 november 2016
    Je hebt je roeping gemist, Willem
  2. Sjaak:
    13 november 2016
    Mooie verhalen Willem
    Veel plezier daar
  3. Koos:
    14 november 2016
    Roept herinneringen op Willem, wel goeie verhalen!