Dag 18 Seward Kenai Anchorage

5 juli 2019 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Het verhaal van vandaag begint gisteren , logisch nee maar qua uitleg ja.  U weet nog van de race “what race” dus waren wij vroeg op om te douchen , op de gang en te ontbijten , ergens anders want de kamersleutel moest in een mandje bij de deur want de receptie was gewoon nog dicht om 8 uur. Maar we waren op tijd voor de start van de mountain marathon waar de jeugd om 9 uur van start zou gaan gevolgd door duizenden toeschouwers langs het parcours. Helaas was de luchtvervuiling door de vele bosbranden zodanig dat de jeugd race was afgelast dus liepen er veel tieners in sportkledij tamelijk teleurgesteld door de straten van Seward. Wij waren ook teleurgesteld want je kon nergens ontbijten , dicht of vol dus besloten wij het dorp het dorp te laten en iets leuks te ondernemen. Echter vanwege de vele wildfires was bearcreek gesloten en besloten we richting Kenai te rijden onze stop van morgen maar je kan er maar vast geweest zijn. Daar aangekomen kwamen we in een 4th of July parade terecht waar de meest uiteenlopende figuren automobielen motoren dansers voorbij kwamen die snoep naar de toeschouwers gooiden als ware het Halloween maar dat is pas later dit jaar. Na gekookt in de zon 30+ graden de auto maar weer opgezocht en verder rond het uitgebreide Kenai gereden waar je van alles tegenkomt van Raffinaderij tot Fertilizer van Dresser-Rand tot  Matheson en natuurlijk Baker Hughes voor de industriëlen onder ons. Maar we moesten naar Anchorage waar we ons hotel hadden gereserveerd dus weer door de vlammen terug want het brand hier behoorlijk. Morgen dus weer Kenai en zaterdag Homer en dat wordt een special kan ik u nu al verklappen.