Dag 19 Kenai - Homer

7 juli 2019 - Homer, Alaska, Verenigde Staten

De dag begint met wederom een mooie rit langs de kust van Kenai naar Homer waar we een “bear spotting trip” hebben geboekt dus stonden wij ontbijtloos om even na tienen ons te verbazen over onze gewichten in U.S. pounds want zelfs het brillendoekje van mijn eindredacteur werd meegewogen voor een optimale gewichtsverdeling in het vliegtuig. Na toch nog een voedzaam ontbijt want er mocht geen voedsel meegenomen worden aan boord togen wij om twaalf uur richting briefing waar we de laatste instructies kregen en allerlei disclaimers moesten tekenen met ander woorden waren we neerstort jammer dan. Uiteindelijk vertrokken we met 4 Cessna’s naar de baai waar de beren ons op zouden staan te wachten en inderdaad stonden er een paar langs de landingstrip te grazen of dat we ff kwamen buurten. In het gezelschap van onze gids Peet  gingen wij in onze waadbroeken al soppend en klotsend op weg naar meneer de beer in dit geval een mevrouw met kleintjes de zogenaamde troetelbeertjes. Check de foto’s want het was fantastisch , de ene na de andere diende zich aan en wij almaar soppend door klei en wateren erachteraan , nu pijn in de poten maar 100% genieten. Terug gevlogen over een vulkaan zonder problemen en nu heerlijk gegeten in een winebar naast het hotel met andere woorden een topdag als afsluiting van onze trip want morgen terugrijden naar Anchorage , auto inleveren , overnachten en maandag om 07.50 terugvliegen naar huis via Seattle dus dinsdagmorgen vroeg aankomst op Schiphol.

1. Tamara:
    7 juli 2019
    Zo he wat een fantastische dag, zeker om af te sluiten. Hebben jullie toch de beren gezien en zo dichtbij echt super leuk.
  2. Koos:
    7 juli 2019
    weer een prachtige dag! Willem bedankt voor je prachtige reisverslagen en jullie een goede reis en welkom thuis grt Koos
  3. Brigitte Bos:
    7 juli 2019
    Geweldig om mee te maken ..
  4. Brigitte:
    7 juli 2019
    Gelukkig beren gezien😅 nou alvast goede reis terug groetjes
  5. Henk the Vanman:
    Was bere gezellig