Dag 17 Valdez - Seward

4 juli 2019 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

Weer een prachtige autorit vandaag die maar liefst 9 uur duurde inclusief stops

Schitterende vergezichten en natuur en mooie foto’s hoewel bij elke gelegenheid stoppen schiet niet op dus wij hebben meer gezien dan gefotografeerd zullen we maar zeggen.

Onze brunch was ditmaal een pizza 16” voor insiders 40 cm voor anderen dus een formaat vliegende schotel met een complete emmentaler aan kaas en peperoni als kleurverschil.

Samen hebben we iets meer dan een halve op en dat nog eens om ons niet als watjes te laten verslijten want wij zijn tenslotte echte Hollanders en die laten niet staan maar nemen ook niets mee zoals die Yanken want we hebben nu eenmaal geen hond dus no doggie bag.

Aangekomen is Seward bleek onze hotel reservatie bij booking.com wel maar in het hotel niet bekend dus hadden wij een acuut probleem maar dat werd opgelost door de balie mevrouw die nog een kamer vond voor ons want heel Seward zat vol vanwege Independence day 4th of July.

Maar toen begon de lol het hotel heeft slechts kamers met 1 bed en een douche en toilet op de gang gezamenlijk dus. Wij slapen dus voor het eerst sinds Glacier 2015 samen in een bed dat wil zeggen we slapen in shiften. Henk de eerste van 23.00 - 03.00 en ik van 03.00-07.00

Maar downtown Seward is best gezellig want morgen is de jaarlijkse mountain race waarbij mannen vrouwen en kinderen in groepen de hoogste locale berg beklimmen die 3000 voet hoog is dus 1000 meter. Dit hebben we weer geleerd van locals die ons vroegen “are you here for the race?” Waarop wij dus kijken als een aap in een roestig horloge met een blik van “what race?”

Dus ook hier worden wij nu serieus genomen omdat we alles weten van wat ons morgen te wachten staat.

Vanavond hebben we crab legs gegeten dus we zullen weinig last van jeuk hebben hetgeen weer de nachtrust ten goede komt zullen we maar zeggen.

1. Brigitte:
    4 juli 2019
    Was het bedje zo klein? Haha hebben jullie, maar mooie foto’s
  2. Jeroen:
    4 juli 2019
    Mooie foto's! Als je lepeltje lepeltje ligt heb je niet veel ruimte nodig hoor 😅
  3. Wilfred:
    4 juli 2019
    Daar sliep vroeger een heel gezin in 😉😂🤣😱
  4. Jaap:
    4 juli 2019
    Mooi verhaal zat weer genoeg humor in 😂😂😂
  5. Danny:
    4 juli 2019
    Wel een mooi bed hoor 🤣🤣