Dag 4 Miami

9 november 2016 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Na een bijzonder gezellige avond met Jackie & Rick was het vanmorgen weer vroeg dag om onder het genot van de opgaande zon op het balkon te genieten van een lekker kopje zelf gezette koffie om daarna afscheid te nemen van Palm Beach en koers te zetten naar Miami.

Nu kan dit via de I-95 maar dat is slechts asfalt dus kozen wij voor de A1A met een max speed tussen de 25 en 35 mph dus bijna lopend bij te houden maar wat een uitzicht op de meest mooie onbetaalbare huizen zeg maar kastelen vergezeld van ditto bootjes met andere woorden kwijlen tot de 4e macht.

Uiteindelijk kwamen wij na 2.5 uur aan in ons hotel op Miami Beach , te vroeg dus bagage en auto achterlaten en lopen om zoveel mogelijk te zien en mee te maken.

Nu is Miami Beach en met name Ocean Drive de "place to be" dus op naar de meest beroemde boulevard van Miami.

Wat je daar ziet aan auto's en volk is met geen pen te beschrijven , Lambo's Ferrari's en vooral veel Chevy's heen en weer aan het rijden om aandacht te trekken.

Maar wij stervelingen beperkten ons tot het aanschaffen van hop-on-hop-off tickets om de rest van Miami te verkennen.

Bijna was dit avontuur uitgelopen op een hop-on-pleur-af story want de palm takken hangen soms lager dan verwacht en de gids op de bus was even vergeten ons te waarschuwen dus lag Henk bijna voor Pampus door een Palmus om het zo maar even samen te vatten.

Uiteindelijk is de dag toch goed verlopen met als afsluiting de verkiezing uitslagen die wij vanuit een bar on the beach hebben gevolgd waarbij ons 1 ding is opgevallen , niemand geeft ook maar iets om wie er president wordt want iedereen die wij spraken vond geen van de twee kandidaten representatief voor hun land , triest maar waar.

Inmiddels is het hier 22.45 uur en 04.45 uur in NL en de stand van zaken op dit moment is dat Trump aan de leiding gaat met 168 tegen 131 kiesmannen dus de verwarring in dit land in compleet als deze verhouding zich doorzet.

Morgen verder met de bus dus op naar nieuwe belevenissen en verhalen.

Dank voor de vele reacties tot nu toe !

1. Georges du Pays de Dirque:
    9 november 2016
    Jullie aanwezigheid in de swing state Florida, lijkt naar de verkeerde kant te swingen: Florida's kiesmannen gaan naar Trump! Stand nu Clinton:215 en Trump: 244. De rest van de wereld houdt zijn adem in maar het ondenkbare lijkt te gebeuren: Trump de nieuwe president van de USofA!
    Geniet nog maar even van de USA van Obama, want het zal veranderen in de richting van een USA van leugenaars, egoïsten, racisten en bullebakken.
  2. Brigitte Bos:
    9 november 2016
    Leuk verslag ... ben benieiwd naar wat foto's x
  3. C'est Rien:
    9 november 2016
    In zo'n land, met zulke dwaze kiezers wil je toch niet vertoeven......
    Terugkomen dus
  4. Danny: