Dag 10 Kennedy Space Center - richting New Orleans

15 november 2016 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Aan onze trouwe lezers en volgers,

Er zijn van die dagen dat je wel veel ziet maar niet veel meemaakt , kunt u mij volgen?

Je rijdt van A naar B en tussendoor stop je hier en daar maar heel erg spectaculair is het niet zo ook vandaag want het regende , hallo ??? Ja het regende en wij hebben wel 2 spetters gevoeld maar gelukkig was onze trip vandaag grotendeels overdekt deels vanwege de 482 miles die wij hebben gereden maar als eerste natuurlijk Kennedy Space Center.

Good old JFK geloofde heilig in het afschieten van raketten helaas werd ook hij afgeschoten maar dat was niet gepland zullen wij maar zeggen.

Hij was in ieder geval de geestelijk vader van het Apollo tijdperk alwaar Amerika trots op mag zijn en dat zijn ze ook want je betaald een godsvermogen om deze chauvie show te mogen aanschouwen terwijl de attracties redelijk beperkt zijn , dan is de Efteling goedkoop en vele malen spectaculairder maar omdat het ver weg is en  historisch gezien natuurlijk waanzinnig interessant was het zeer de moeite waard om mee te maken.

Dus rond 13.00 uur stapten wij in de GMC richting New Orleans en maar zien hoever wij het vol konden houden want de wegen zijn  mooi maar erg recht toe recht aan en de verveling slaat dan al snel toe hetgeen Henk doet verleiden het gaspedaal iets te ver in te trappen en ondergetekende dit niet doet vanwege eerdere aanvaringen met het handhavend gezag langs 's lands wegen.

Onderweg een KFC bucket te hebben leeg geknabbeld kwamen wij bijna 500 miles later aan in Pensacola voor een lekker glas Chardonnay en een lichte avondmaaltijd waarbij het lichte meer sloeg op de verlichting want Amerikanen kennen geen lichte maaltijden zoals ik al eerder schreef.

Omdat wij al rijdend een uur hadden ingehaald , het tijdverschil is nu 7 uur met NL hebben wij aan de bar nog een klein glaasje Cointreau koud gemaakt waarbij klein slaat op etc etc.

Morgen gaat de reis verder richting New Orleans.

Bedankt voor uw aandacht en mede namens een uiteraard reeds slapende eindredactie tot morgen !

1. Ellen Steegman:
    15 november 2016
    Mooi verhaal weer Willem!.....Groeten aan Henk (hou m wakker!!!)
    Geniet nog van het laatste deel van jullie mooie reis!!
    Groetjes, Ellen
  2. Els:
    gas bas

veel plezier nog
  3. Ruud Meuldijk:
    15 november 2016
    La Nouvelle Orleans, Vieux Carre, Thomas Lanier or by his nick name Tennessee Williams, the glass menagerie, a random house play, maybe nice to look at dear friends at NoLa.