Dag 11 Whistler - Vancouver

28 september 2017 - Vancouver, Canada

Goedemorgen aandachtigen ,

Vandaag een dag van uitersten want we begonnen met een stralende zon in Whistler waar werkelijk niet te doen was behalve met een fiets met ware doodsverachting van een berg afstorten onderweg allerlei obstakels trotseren kortom niet voor dit selecte reisgezelschap dat alleen gemotoriseerde challenges aangaat zoals grote V8 engines , Helicopters en kabelbanen mits 3-voudig gezekerd.

Dus na afscheid van Whistler te hebben genomen weer een prachtige scienic drive richting Vancouver met vanwege het prachtige weer een bezoek aan Grouse Mountain gebracht.

Dit topje ver boven Vancouver mag dan toeristisch zijn maar het uitzicht was geweldig , de Lumberjack show vooral voor vrouwen aantrekkelijk en de 2 grizzly's waren uiteindelijk de enige twee beren die wij deze trip in levende lijve hebben gezien helaas in gevangenschap maar toch wij hebben ze gezien.

Het hoogtepunt van de dag moest echter nog komen want ik had tickets geregeld voor een NHL Hokey game in de Rodgers Arena tussen de Vancouver Canucks en de Calgary Flames en we hadden prachtige plaatsen op de middenlijn vlak achter de teams die continu wisselen dus je krijgt heel veel mee van zo'n wedstrijd en wat mij met name opviel is dat het spel veel sneller leek te gaan dan eerder games die ik in Praag had gezien.

Maar eerst moesten we ons Fordje in de parkeer garage zetten en dat lukte maar net zie foto.

Het was dus een bijzonder geslaagde dag met onderweg heerlijk eten en drinken en na de game nog een afzakkertje in de Sportsbar naast ons hotel alwaar het uiterlijk der serveersters een grote zo niet een dubbele rol speelt maar dit terzijde.

Mochten er tussen de foto's enkele onbekenden zitten dan is dat niet mijn schuld soms ben je als opa wel eens baldadig zullen we maar zeggen.

Tot morgen mede namens een snurkende eindredactie

1. Brigitte:
    29 september 2017
    Weer heel mooi zeg en mooie jongens. Die beren dus haha gr fyn weekend 😘 Gr Brigitte v eric
  2. Ron:
    29 september 2017
    Mooie trip genoten van het verhaal
    Gr ron
  3. Ellen Steegman:
    29 september 2017
    Heerlijk om een werkdag met jullie belevenissen te beginnen!!
    Zal t volgende week gaan missen.
    Geniet nog met volle teugen van de laatste dagen!!!!
  4. Georges du Pays de Dirque:
    29 september 2017
    Zal je leuke verhaal 's morgens bij het ontbijt volgende week missen, Willem. Fantastisch schoon natuurschoon daar. Denk dat Henk en jij genoten hebben, ondanks slechts 2 beren in gevangenschap. Overigens kunnen beren ook gevaarlijk zijn voor toeristen als de beren weten dat je wat eetbaars bij je hebt. Dus ieder nadeel heb zu voordeel. Geniet nog even daar in Canada en behouden terugreis voor jou en je eindredacteur.
  5. Els:
    29 september 2017
    wat een uitzichten daar, prachtig
    Geniet nog even
  6. Ed hemerik: