Dag 12 Vancouver

30 september 2017 - Vancouver, Canada

Beste volgers , daar sta je dan op vrijdagmorgen in je hotel in Vancouver uit het raam te staren naar regen en bewolking hetgeen bij elkaar hoort want zonder wolken geen regen tenslotte. Heerlijk geslapen na een exciting evening en gelukkig niet badend in het zweet wakker geworden want er was gisteren natuurlijk genoeg opwinding om wakker van te liggen.

Wat te doen , nu uw verslaggever moet nu eenmaal traditie getrouw wat outlets leegkopen want dat wordt nu eenmaal verwacht door de achterban hoewel niet uitgesproken natuurlijk. Dus richting Taswwassen getogen een brand new shopping mall en de mastercard met gracieuze bewegingen door betaal apparaten gehaald in winkels waar normaliter vrouwen tasjes kopen maar met een gender neutrale blik kwam ik er gelukkig mee weg.

Henk moest nieuwe sokjes hebben en dat was ook een verhaal op zich want aangekomen bij de kassa werd hem verteld dat hij 1$ extra moest spenderen om 30$ korting te krijgen waarna bij het afrekenen de sokjes 180$ moesten kosten inclusief de korting maar aangezien het 2e paar voor de halve prijs was ging de helft van dat bedrag er nog af waarna de tax over het bedrag waar de kortingen al reeds vanaf waren het bedrag toch naar meer dan de helft van het orginele bedrag deed reduceren cq oplopen. Het waren wel heel veel sokjes zowel links als rechts zullen we maar zeggen.

Hierna ons nieuwe/oude hotel weer opgezocht want door de laatst nog doorgevoerde reiswijziging vanwege de hockey game moesten we een nacht bijboeken in Vancouver en aangezien de vier seizoenen vol waren moesten we een nacht buiten het seizoen doorbrengen en dat was dus gisteren in het Sandman hotel vlak naast die prachtige sportsbar met die goede (mooie) bediening

Na installatie op de kamer eerst maar eens de hotel bar gezocht voor een Friday Night drink om vervolgens de straten van Vancouver te doorkruisen alvast richting Kamei uit Jappie land aanbevolen door vriend RB Canada kenner bij uitstek en en passant sushi liefhebber.

Alvorens de Japanner te enteren onderweg een glaasje gedronken in een of andere tent waar Henk spontaan door zijn barkruk zakte en languit in de zaak lag , na zijn wederopstanding de barman gedreigd met een proces maar die was niet echt onder de indruk hoewel de kruk als bewijs materiaal direct in de coulissen verdween.

Na de twee glazen Merlot keurig te hebben betaald onder de gevleugelde woorden "we'll be back" richting Oosten getogen om de kookkunst der Japanners eens goed onder de loep te nemen en geloof mij dit was echt super maar dan ook super goed alleen weer teveel gegeten dus vlug terug naar het hotel voor een after dinner drink en een blog want onder het genot van een klein glaasje cointreau schrijf ik nu dit verhaal terwijl op de achtergrond een bos wordt omgezaagd door de eindredactie.

Morgen onze laatste volle dag in Vancouver en zondag 15.40 uur locale tijd vertrekken we weer naar huis.

Tot morgen en voor nu een fijne zaterdag en bedankt voor uw aandacht en reacties.

Willem

1. Aad van der Velden:
    30 september 2017
    Goede en veilige reis richting Spikecity.