Dag 12 Be aware of the Bear

29 juni 2019 - Denali National Park and Preserve, Verenigde Staten

Soms moet je ter plaatse een afweging maken wat te ondernemen en aangezien we de ganse dag de tijd hadden en Henk weer was opgeknapt werd het een last minute bustier door Denali een geweldig mooi natuurpark waar je met 10.000 yards hiking per dag er 16 jaar over doet om heel het park te zien. Die tijd heeft niemand en wij zeker niet dus busje komt zo want busje besproken en Henk besloot dat opstappen in het park ook mogelijk wat in plaats van de afgesproken en vermelde opstapplaats bij een of ander hotel wat slecht 3 minuten verder rijden was maar ja “don’t mess with vanesch” die naar het park busstation reed dus wij auto parkeren lopen in de rij staan waarna mijn reisleider prompt te horen kreeg dat we naar het hotel moesten 1-0 voor mij dus. Eenmaal bij het hotel stond op de Boarding van de chauffeuse annex gids geen v.a.n. E.s.c.h.  Soort Vanish zonder oxy action maakt men dat ervan hier.

Anyway bus 2 zou wel een Vanish op de lijst hebben .... nee dus

Wij moesten wachten of er genoeg plekken over waren en uiteindelijk mochten we boarden.

Nu zijn het van die bussen uit films waar ze wel eens met hun blote reet naar buiten hingen moonshining genaamd maar het zijn ook nog eens enorme honkebonk voertuigen met slechte airco maar ja de natuur was fantastisch de temperatuur geweldig en de gids goed met haar vele verhalen. En hebben we nog beren gezien jawel opgezette beren beren huiden foto’s van beren foto stands met je eigen berenhoofd ontelbare sleutehangers met beren maar live forget it .

Maar toen we het park uitreden jawel gewoon langs de spoorlijn stond een enorme Moose te sabbelen aan takken niet direct een levensbedreigende situatie maar toch we hebben naast een squirrel en een konijn nu ook een Moose gezien. Dit hebben we passend gevierd met een chardonnay uit blik jawel zie bewijs in de foto’s want na de kurk en de schroefdop is de tin-can hier erg populair want qua afvalscheiding doen ze het hier goed zelf het speeksel en de kauwgom worden apart gerecycled bij wijze van spreken dan.

De foto’s zijn dus hoofdzakelijk gerelateerd aan het verslag.

Straks nog wat eten drinken en morgen richting Fairbanks goud zoeken maar dat zullen we ook wel niet vinden.

Maar never a dull moment with Henk en Willem on tour

1. Rob:
    29 juni 2019
    Hoorde gisteren van een lokale Drentse boswachter naast het TT circuit dat je voor beren in Roemenië moet zijn! Nou sterkte om een soort van Berendbotje visioen te krijgen zodat 2 beren misschien nog een broodje ziet smeren.