Dag 5 Hoonah

22 juni 2019 - Angoon, Alaska, Verenigde Staten

Aankomst in Alaska

Na een enerverende zeedag gisteren was het deze morgen tijd voor landrotten want om 12 uur arriveerden wij in Icy Straight Point maar natuurlijk was tijdens de naderende kustlijn de kans groot dat er zeewaardig wildlife gespot kon worden.

Uw verslaggever was druk doende wakker te worden toen de eindredactie al de eerste blazers en staarten waarnam helaas bleef het daarbij ondanks dat ik later de jacuzzi met douche gel had omgetoverd tot een waardig walvis verblijf hetgeen met mijn postuur  niet direct ongeloofwaardig overkomt maar dan gehuld in een enorme bubbelzee maar de whale spotters hadden geen interesse om deze scène te begluren.

Hoonah waar we uiteindelijk naar toe gingen heeft een kabel baan die heeeel hoog in de bergen begint / eindigt zeg het maar dus dikke trui jas in de tas wandelschoenen en hup daar gingen we als volleert toerist de mist in want de kabelbaan bleek een tokkelbaan alwaar je van giga hoogte in een zitzak naar beneden gaat aan een dun kabeltje dus voor deze attractie was het skip en weer door want de Shuttle naar Downtown a 5$ p.p. was ons veilige volgende doel alleen de brandende zon deed ons truiendragers een beetje duf overkomen want het zweet liep in stralen van ons af.

Maar ja een ding is zeker , de mensen zijn aardig leven van toeristen maar Hoonah ........ in de locale Hornbach is meer te beleven yayamayajippiejippiejeh.

Dus zijn we na een wandeling weer ingescheept en geröntgend voor de zoveelste keer dat we straks lichtgeven in het donker.

Nelly’s bar bleek de redding voor de rest van de namiddag.

Straks nog even de eindredactie wakker maken , dineren en wat roestige spijkers nuttigen voordat we morgen in Juneau aankomen want dat wordt een prachtige dag qua excursie niet qua weer want 13 graden met regen is niet volgens plan.

Dank voor uw aandacht

1. Tamara:
    22 juni 2019
    Haha fantastisch geschreven weer.
  2. Brigitte Bos:
    22 juni 2019
    Heb er een soort van beeld bij, je weet ik denk in plaatjes 😉🤣
    Geniet van vandaag
  3. Brigitte: