Dag 6 Juneau de hoofdstad van Alaska

23 juni 2019 - Juneau, Alaska, Verenigde Staten

Stipt om 8 uur deze morgen lag onze meerdekse rondvaartboot voor de kant in Juneau de hoofdstad van Alaska die alleen per boot of watervliegtuig bereikbaar is.

Rijden er dan geen auto’s vraagt u zich af nou jawel hoor en bussen in overvloed die alle toeristen naar de meest mooie excursies vervoeren. Maar als je even een stukje loopt kom je bij de Skytram die je naar de top van Mt Roberts brengt allen zag het beneden uit dat boven het zicht redelijk was eenmaal boven zag je geen flikker meer op 1800 ft. Maar niet getreurd wij hicken alleen werden de paden steeds gladder en besloten we de veilige weg terug te nemen en richting downtown te wandelen weliswaar in de stromende regen maar toch.......  Daar aangekomen na de passage van 2576 souvernier winkels waarvan 1765 juweliers doken wij een kroegje in voor een bak koffie alleen na de sloot gedempt te hebben bleek er een 375 ml KJ op de kaart te staan dus als troost onszelf maar een half flesje wijn kado gedaan. Om half een moesten wij ons melden voor summercamp Huskey alwaar men alleen maar met slede honden bezig is in een enorm afgelegen gebied in de bergen. Nu vind ik persoonlijk heel veel honden aan een ketting van 2 meter wat zielig maar de mensen die daar werken zijn zo begaan met die beesten dat ze het toch goed hebben schijnbaa en de tour met een wat uit de kluiten gewassen golfkar was spannend want wat kunnen die beesten een snelheid maken en wat luisteren ze goed. Nu weer terug op de boot en morgen in Skagway een rit met een of andere trein dus uitkijken naar de dag van morgen die qua weer beter wordt dus groet ik u allen voor nu en tot morgen.

1. Jeroen:
    Mooie uitzichten! 👍🏼
  2. Rob:
    23 juni 2019
    Henk nog in gesprek geweest met die Pool honden of spreekt hij dat taaltje niet?
  3. Hein:
    🗻🏔⛰
  4. Brigitte Bos:
    23 juni 2019
    Ultiem genieten geloof ik zo
  5. Brigitte v eric:
    23 juni 2019
    Heel leuk wacht morgen weer af, ff tussendoor Marjolein groetjes van my en welkom hier voor etentje 😘 heb je mobiel nr niet 😘
  6. Tamara:
    Zo leuk weer