Dag 6 Skagway

24 juni 2019 - Skagway, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag , zondag , was het de laatste dag dat we aan wal gingen buiten dan onze aankomst in Whittier aanstaande woensdag,

De locatie was Skagway en het weer lekker dus na ons gebruikelijke ontbijt bij James Bold was het disembarking en wandelen richting Skagway een plaatsje met prachtige houten huizen en jawel een giga hoeveelheid  souvenir winkels maar die verkopen altijd wel iets dus ook aan ons en dus heeft deze branch bestaansrecht net zoals bars en restaurants dus na een stevige wandeling in de inmiddels brandende zon een chardonnay weggetikt in aanloop naar de White Pass train die ons naar een hoogte van 2885 ft zou brengen waar vroeger de goudzoekers naartoe gingen maar die hadden tenminste een doel. Wij ook alleen heb je na 1 uur honkebonken in een van de 12 rijtuigen die deze trein rijk was wel voor de rest van je leven genoeg rotshellingen bomen vergezichten en half ingestorte bruggen gezien.

Wat wel en ook mooi was waren de kleuren van de locomotief die voor insiders onder ons in de van Esch Int. couleuren was gespoten geel met groen dus.

Het was dus eerlijk gezegd heel mooi maar er kwam geen eind aan want na 3 uur stijgen maakte het voertuig een loop en gingen we via Canada weer terug Alaska in zonder douane overigens want waarom zou men een paar honderd cruisers willen checken die hoofdzakelijk alleen maar Amerikaans , oud en slecht gekleed zijn.

Gelukkig komt aan alles een eind dus zodra de kans zich voor deed piepten wij van boord en richting boot want we hadden de lunch gemist en niet zo’n beetje ook dus zaten we om 16.00 uur aan een pizza punt met een klein chardonnaytje.

Deze opkikker bracht ons weer back to reality en nu zitten we als brave mannen in de bar een boek te lezen , wel licht kost want we hebben een enerverende dag achter de rug.

Gisteren heb ik in de fotopublicatie een foto gestuurd van de tabak prijzen alhier , nu je ziet hier werkelijk niemand roken !! Met 13 $ voor een pakje en een rookverbod dat werkelijk complete stadscentra omvat zijn ze hier goed bezig , niet dat ik als ex roker pleit voor eenzelfde aanpak maar ze weten hier wel raad mee alleen zeer ernstig overgewicht is wat mogelijk nog schadelijker is komt hier enorm veel voor en daar doet niemand iets aan want je kan je hier overal te pletter vreten.

This is not America schreef wijlen David Bowie maar laat dat “not” maar weg ook hier in Alaska.

Note dit is sinds jaren het eerste verslag wat door de eindredacteur is gelezen en goedgekeurd waarvoor mij dank want er stond een fout in ( nu niet meer)

1. Jan:
    24 juni 2019
    mooi verhaal Willem en de kleuren herken ik als insider.....
  2. Brigitte Bos:
    24 juni 2019
    Mooi hoor ben benieuwd naar veel meer foto's