Dag 1 op naar Atlanta

6 november 2016 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Wat is het toch leuk om vooraf allerlei dingen te plannen en vervolgens aan het eind van dag 1 van onze reis constateren dat de score 100% is.

Na vrijdagavond wat ontwikkelingshulp in 020 te hebben verricht was het vroeg dag om in te checken voor onze vlucht naar Atlanta waarom Atlanta zult u zeggen nu dat is de enige bestemming in de buurt van Florida waar je rechtstreeks naar toe kunt vliegen vanaf 020 en aangezien onze reizen kort en intensief zijn valt er geen tijd te verliezen met onnodig wachten op luchthavens met risico op gemiste aansluitingen en zoekgeraakte koffers.

Gelukkig staakten de KLM dames niet op zaterdag dus hing de blauwe vogel op tijd in e lucht om vervolgens ook weer op tijd te landen in Atlanta.

Was er onderweg niets voorgevallen neen buiten het feit dat Henk met het befaamde "chinese warme doekje" naast zichtzelf de complete cockpit om zich heen begon te reinigen.

Eenmaal aangekomen op Atlanta kregen wij te maken met een nieuw fenomeen , normaliter sta je als binnenkomend vakantie ganger uren in de rij om vervolgens door een bijzonder wantrouwende grensbewaker ondervraagd wordt nadat er een foto van je vingers en een afdruk van je hoofd is genomen in willekeurige volgorde.

Maar ook in de US heeft de tijd niet stil gestaan en sta je voor een apparaat dat dezelfde fysieke handelingen met je verricht maar zonder wantrouwende blik erbij en veel sneller dus hadden wij binnen een uur na touchdown onze koffers en ons vervoermiddel voor de komende twee weken te pakken.

Over de auto later meer , eerst richting hotel en hotel bar want het is tenslotte zaterdag  warm weer en vakantie dus tijd voor een koel glas chardonnay.

Na deze heerlijke versnapering was het tijd voor de eerste activiteit want ik had tickets voor een echte NBA wedstrijd in de Philips Arena in Atlanta waar de Hawks speelden tegen de Rockets uit Houston.

Werkelijk een heerlijk event om mee te maken maar vooral wat er omheen gebeurd , het onvermijdelijke volkslied en lulligste optredens tijdens de vele time-outs en andere onderbrekingen.

Maar te midden van naar ik schat een 14.000 tal toeschouwers was het genieten geblazen zeker als er een familie voor je komt te zitten die bij het opstaan de complete stoelenrij meenamen zeg maar mensen met een omvang waar wij in Nederland breedte borden aan moeten hangen als je over de weg gaat.

Geheel in stijl hebben we veel te duur bier gedronken , ID please , pizza slices en popcorn naar binnen zitten duwen om wakker te blijven en vooral genoten.

Het is hier nu half twaalf dus half vijf in NL en vannacht gaat de wintertijd hier in dus kan ik een uur langer slapen.

Henk zelfs twee uur want mijn eindredacteur is reeds in diepe slaap.

Tot morgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Danielle:
    6 november 2016
    Wat een heerlijk grappig leuk eerste reisverslag en leuke sfeer foto's van de NBA.
  2. Danny:
    6 november 2016
    Goedemorgen! Het ziet er nu al weer helemaal geweldig uit!
  3. Kitty:
    6 november 2016
    Hoi Willem, wat leuk om weer over jullie avontuur te lezen. Kijk alweer uit naar het vlgd verslag
  4. Willem:
    7 november 2016
    Willem en Henk
    Het is prettig om weer van jullie reis te horen en lezen
    ik wens jullie veel plezier
    zoals je weet woon ik China maar daar kan je elke dag wedstrijden zien betreffende NBA
    dus rustig thuis,
    vel plezier beide
  5. Els:
    7 november 2016
    dat wordt weer bikkelen twee weken. Geniet ervan