Dag twee van Atlanta Georgia naar Jacksonville Florida

7 november 2016 - Jacksonville Beach, Florida, Verenigde Staten

Gisteren hebben we  na een lange reis en aangrenzende activiteiten een dag van bijna 23 uur gehad dus was een welverdiende nachtrust met een overgang naar wintertijd meer dan welkom dus werden wij reeds om 7 uur meer dan uitgerust wakker om de lange reis richting Jacksonville aan te vangen.

Wij namen afscheid van het hotel waar wij vrijdag 18 november weer terugkeren , het hotel wat zijn naam ontleedt aan een dekbed kwaliteit alsmede een poprock band uit de late sixties.

Dus rond 08.00 uur werden de 8 cylinders van ons vehicle gestart ging de stuurhandle  in de D voor een lange maar zeer comfortabele rit want met de zwaar onderhandelde upgrade werden wij opgescheept met een GMC Yukon XL met slechts 902 miles op de teller maar verder full options waaronder "lane assistance" waarbij Leen zorgt dat je niet uit de bocht vliegt zonder gewaarschuwd te zijn middels trillende stoelranden en automatische stuur correcties.

Wat wel  treffend is is dat dit onze 5e reis is en wij een zilver kleurig voertuig kregen toegewezen dus een zilveren lustrum op autogebied.

Wat ook immer belangrijk is geweest is de muziek tijdens de trip , voor onze eerste reis had vriend BigFoot een geweldige muziek combi gestuurd die wij meer dan volledig beluisterd hebben maar die eerste trip werd ook gedomineerd door wat wij later ons Anthem gingen noemen "Maybe I'm Amazed Live" van Sir Paul.

U voelt hem al aankomen want luisterend naar Vinyl FM  , een digitale radiozender die de hele dag de meest prachtige oude muziek laat horen , kwam ineens ons Anthem voorbij en weer in de uitvoering die ik nog nergens heb kunnen vinden ook niet bij professor O'Pop en die heeft echt alles van sir Paul.

Kortom de dag was weer meer dan geslaagd want na het kopen van de noodzakelijke reserve kleding en gifts voor het thuisfront hebben we de dag stijlvol afgesloten met een rauw schelpdiertje uit de "Gulf" vergezeld door een klein flesje KJ uit Nappa Valley.

Dus al met al geen stress over verloren wedstrijden en andere randzaken , nee het was ondanks de lange rit een geslaagde dag , morgen op visite bij Jackie & Rick en dinsdag gaan we meemaken hoe Amerika stemt op twee kwaden.

Mede namens een slapende reisgenoot tot morgen en bedankt voor uw aandacht en medeleven.

1. Brigitte Bos:
    7 november 2016
    Hoi hoi.... weer leuk om je verslagen te lezen.. geniet van je trip......groetjes van hier aan jullie beidjes daar x
  2. Tamara:
    7 november 2016
    Altijd zo leuk om jullie verhalen te lezen. Mooi weer geschreven willem. Net alsof ik het zelf beleef. Nog heel veel plezier xxx
  3. Ruud Meuldijk:
    7 november 2016
    Gefeliciteerd met jullie zilveren lustrum reis, dat er nog maar vele mogen volgen. Ik neem er ook een op, proost.
  4. C'est Rien:
    Willem, Henk,
    begrijp dat jullie in net zo'n vehicle rijden als ik, met "D", lane assist, de juiste soundquality, weing km's en zilver kleurig.
    MOVE ON
  5. Danny:
    7 november 2016
    Wat een kleine auto weer daar wil je toch niet in rond rijden daar