Dag 5 Banff - Jasper

23 september 2017 - Jasper Nationaal Park, Canada

Beste Volgers ,

Vandaag begon een beetje duister namelijk zwaar bewolkt in Banff en een soort van lichte sneeuwjacht bij een behoorlijke windsnelheid dus togen wij na het uitchecken richting Jasper onder condities waar je in Nederland U tegen zegt maar waar je in Nederland op een ander manier tegen de natuur aankijkt waren de eerste uren van onze rit toch echt wel adembenemend want wij reden immers richting de beroemde Icefield Parkway en dat is volgens velen die ons zijn voorgegaan de mooiste weg van Canada en dat klopt !!

Onderweg diverse malen gestopt voor foto momentjes bij nul graden celsius wadend door sneeuw en ijs en ondertussen continu Japanners ontwijkend want naast Chinezen zijn deze niet zo nauw kijkende mensjes uit het verre oosten meer dan vertegenwoordigd op dit soort attracties , Henk werd zelfs nog aangezien voor Japanner door een bejaarde spleetoog maar zijn tongval verraadde  hem helaas  direct.

Maar naar mate wij dichter bij Jasper kamen hoe blauwer de lucht werd en toen we ook daar de nodige afslagen en scienic viewpoint gingen bezichtigen was het helemaal feest check de foto’s.

Prachtige luchten mooie trails gelopen naar Cascades en vooral genoten van het uitzicht in vele vormen.

Al doende kwamen wij uiteindelijk uit bij ons hotel een soort centerparcs blokhut met mobiele airco en gedateerd interieur maar who cares het gaat ons om een goed bed (elk een eigen) en warme douche dus tot zover alles OK

Gezien de prachtige weersomstandigheden direct koers gezet naar de Jasper Sky Tram een kabelbaan die je nog eens tot op 2290 meter boven sea level brengt.

Van daaruit kan je nog een stuk de berg op maar aangezien Henk zijn loopschoenen hooguit tegen regen beveiligd schoten deze platte stappers ernstig tekort als snowboots.

Dus na als sardientjes in een blik naar boven vervoerd te zijn was het na een korte ronding weer afdaaltijd maar wel indrukwekkend die hoogte.

Gelukkig ligt ons resort aan een meer dus kunnen wij morgen genieten van het uitzicht en hopelijk het wildlife want behalve een enkele elk (dit klopt) hebben we nog geen beer gezien.

Plannen genoeg voor de komende dagen dus blijf ons volgen en voor nu bedankt voor uw aandacht.

Willem (uiteraard de laatst actieve in deze blokhut)

1. Wilfred:
    Prachtige foto's !
  2. Rob:
    23 september 2017
    Heeft Henk wel sokken in zijn bordeelsluipers aan ?
  3. Brigitte Bos:
    Geweldig weer ...
  4. Peter Gundermann:
    23 september 2017
    Leuke blog met hele mooie foto's.
    Ongelooflijk hoe snel de temperatuur gezakt is van 30°C naar nu 3 weken later -2 °C met sneeuw.
  5. Jan:
    23 september 2017
    Ziet er allemaal weer mooi uit, nog veel plezier!
  6. Koos:
    23 september 2017
    mooie foto's en een prachtig gebied, nemen jullie maar een chocomel van mij in deze kou ! goeie reis verder
  7. Danny:
    23 september 2017
    Wat een geweldige mooie foto's weer. En dan heb ik het nog geeneens over die verhalen! Is gewoon een feestje om ze te lezen, op naar dag 6!