Dag 6 Jasper

24 september 2017 - Jasper Nationaal Park, Canada

Allereerst bedankt voor de reacties op het voorgaande reisverslag.

Dag 6 en ons centrum der activiteiten is Jasper het middelpunt van de noordelijke Canadian Rocky Mountains.

Het programma voor vandaag zaterdag 23 september want we lopen een dag achter op jullie tenslotte , ten eerste een ontbijt gevolgd dor een autorit van 1.5 uur naar de Columbian Glacier aan de Icefield Parkway (waar we al langs gereden hadden op de heenweg) daarna een bezoek aan de Glacier Skywalk een verzameling dubbelglas boven een ravijn.

De eerste etappe ging voorspoedig want een goed ontbijt voor een schappelijke prijs is zo gevonden alleen gaf Henk aan dat hij zich toch een beetje ongemakkelijk voelde op zijn bordeelslijpers als we straks de gletsjer op moesten klimmen dus de stoute schoenen uitgetrokken en met een paar stevige Noordelijk Gezicht stappers richting gletsjer getogen.

Aldaar waren we natuurlijk te vroeg , het cafe te vol en de wifi gratis dus was het ff appen en wachten op de bus.

Na 4 minuten met een touringcar werden we gedropt bij een soort "crash tender" die voertuigen waar men op vliegvelden branden mee blust alleen zaten hier banken in en heeeeele grote banden onder dus uitermate geschikt om ons naar grote hoogte te brengen op maar liefst 250 meter ijsdikte een laag waar menig rayonhoofd in Friesland van droomt.

Op zo'n vlakte voel je je heel klein en nietig en de foto's vertellen maar een deel van de belevenis want die is uitermate intens en ook koud maar dit terzijde.

De aansluitende Skywalk was mooi maar voor ons als bedwingers van Willis tower Chicago en de Needle in Toronto was een glasplaatje bovengronds niet om bang van te worden sterker nog we vonden het mooi maar gingen ons zelf vragen stellen over de constructie waarop wij niet geremd door zelfkennis besloten om de bus richting ons Fordje te nemen en de thuisreis te aanvaarden.

Om kwart over zes stond het eerste glas Chardonnay voor onze koude neuzen en na een heerlijk downtown dinner is het uitblazen op de kamer althans voor de mobiele airco en genieten we van een zelf aangeschaft glaasje Cointreau met ijs alvorens de slaap te vatten hoewel de eindredactie al reeds in diepe rust is.

Dank voor uw gewaardeerde aandacht en tot morgen

Willem

1. Brigitte Bos:
    24 september 2017
    Wat een uitdaging weer ...best wel slim om andere schoenen te kopen van Henk 😂 veel plezier ....geweldige foto's
  2. Ellen Steegman:
    24 september 2017
    Willem door je geweldig opgeschreven verhalen, heb ik het gevoel dat ik er bij ben😉 ga zo door.....wellicht een volgende keer vloggen, dan genieten we nog meer van jullie reizen😊 Enjoy mannen!!!😘
  3. Ellen Steegman:
    PS mooie foto's👌
  4. Ed hemerik:
    24 september 2017
    Gaaf met al dat ijs en sneeuw ,zou hem zo nog een keer over doen die trip ,ziet er goed uit, met al die foto's Enjoy.
  5. C'est Rien:
    25 september 2017