Dag 7 Key West (continued)

12 november 2016 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Na een heerlijke nachtrust was het heerlijk wakker worden met +++20 graden en een heerlijk vernietigend brandend zonnetje.

Dus up to downtown Key West  voor een ontbijtje en verkenningstocht hetgeen resulteerde in een lange wandeling richting het huis van Ernest Hemingway die in de 62 jaren dat hij geleefd heeft meer heeft meegemaakt dan menigeen onder ons.

Leuk en zeer interessant om in zijn oude huis te lezen over zijn leven in en buiten de US maar laten wij het niet al te veel ophemelen want die gozert heb veel van de wereld gezien is een paar keer neergepleurd met een vliegtuig en heb diverse wijven versleten maar door zijn boeken , katten en voorkomen is het een legende geworden in de literatuur , waarvan akte.

Na deze cultuurshock was het tijd voor aardse zaken dus een goed glas chardonnay en een lichte lunch , qua kleur dus want Amerika kent geen lichte lunches.

Aangezien wij een sunset cruise geboeket hadden om 17.00 uur plachten wij de tijd te doden door een soort van train citytour hetgeen een hoop gewouwel van de chauffeuse opleverde en verder een ruimere blijk op het niet al te grote Key West maar Amerika zal Amerika niet zijn als er niets te vieren valt dus was het vandaag "veterans day" waarbij alle oorlog helden tezamen komen en in een parade worden toe gejuigd door de vele toeschouwers langs de route.

Uiteindelijk kwamen wij met ons treintje zonder Oosterhuis volkomen vast te zitten en moesten wij lopend verder naar de boot die wij helaas nooit meer hebben kunnen lokaliseren.

Dus al treurend hebben wij eerst vanaf de kant wederom de sunset meegemaakt die dit maal perfect was om vervolgens een fles KJ al koelend koud te hebben gemaakt.

Hiermee was de gemiste boottocht merendeels weggespoeld en togen wij richting Duval Street waar wij midden in de festiviteiten vielen te ere van Veterans Day en de powerboat show die grotendeels de boulevard blokkeerde.

Na een paar heerlijke dranjes in Sloppy Joe's Bar en een optreden van de Pittsburg Police doedelzakblazersvereniging was het tijd voor een laatste avondmaal in KW en een rit terug naar ons Parrot residence alwaar de pool verfrissend en overheerlijk was na een lange dag.

Uiteraard ligt de einredactie weer in diepe coma en gaat onze reis morgen verder naar de Everglades.

Bedankt vor uw aandacht

1. Michel Breuker:
    Wat is KJ???
  2. C'est Rien:
    Willem,
    lijkt dat leven van die Ernest H. niets voor jouw (schrijven kan je, drinken kan je, etc etc). Ronald M. kan je wellicht helpen met het Engels
  3. Jan:
    Leuke verhalen Willem! Groeten, ook aan Henkie