Warme lucht

18 juni 2019 - Vancouver, Canada

Ieder weldenkend mens weet dat warme lucht opstijgt , wat ook opstijgt is een vliegtuig en om dat voor elkaar te krijgen moet zo’n ding snelheid maken en veel ook anders krijg je die grote vlieger niet omhoog.

Voor de natuurkundigen onder ons , als een voorwerp stil ligt en het vervoermiddel eromheen maakt heel veel snelheid gaat het voorwerp niet automatisch mee in die snelheid maar begeeft zich eigenlijk in tegengestelde richting.

Dus als je een mobiele telefoon in een vakje voor je legt en Piet Piloot geeft vol gas komt dat ding gewoon naar je toe.

Als je pech hebt gaat dat zo snel dat dat ding achterwaarts onder te stoel verdwijnt en dat is precies wat met de iPhone van mijn eindredacteur gebeurde bij het opstijgen.

Het gevolg is dan dat ik samen met de vrouwelijke senior purser plat op de grond onder de stoel probeer het toestel te lokaliseren en te redden van een eeuwig verblijf in een Boeing met veel zevens , ruim voldoende dus zei ik vroeger altijd.

Gelukkig hebben we na een dik kwartier met een platgeslagen klerenhanger het apparaat gered en is onze trip echt begonnen.

Vliegen op Vancouver is als boodschappen doen op 2e pinksterdag met 34 graden. Geen rijen voor de douane , immigratie automaten in veelvoud en werkend en douane die het allemaal prima vindt wat je komt doen relax dus

Daarna met een forse scootmobiel Prius naar hartje Vancouver waar wij vanavond in ons inmiddels favoriete restaurant van Joe Forster wat kleine rauwe schelpdieren weg hebben zitten tikken.

Inmiddels is het hier kwart voor tien en thuis kwart voor 7 en zijn wij bijna 24 uur in touw geweest.

Morgen relaxen en woensdag inschepen dus voor nu aan alle lezers een fijne werkdag en ik ga het snurkorkest van mijn eindredacteur versterken.

1. Rob:
    18 juni 2019
    Dacht dat die Henk d’S met die snelle auto’s wel enig verstand ivm met rondvliegende 06-en had.Nee dus! Had je wel een helm op? Maak er een onvergetelijke trip van!
  2. Jeroen:
    18 juni 2019
    Haha, de toon is gezet. Fijne dagen, heren.
  3. Hein:
    18 juni 2019
    Beloofd op basis van de start een spannende reis te worden!
  4. Tamara:
    18 juni 2019
    Haha dat wotdt nog wat de rest van de vakantie
  5. Aad van der Velden:
    18 juni 2019
    Voortaan de telefoon in het netje achterin de stoel van je voorganger.
    Fijne reis en wij kijken naar je verhalen en belevenissen uit.
  6. Marjolijn:
    18 juni 2019
    Lag jij nou te gymnastieken met die purser terwijl die eindredacteur gewoon in zijn stoel zat te nippen aan z’n drankje? Dan was t wel een leuke purser.
    Veel plezier. Ik wacht vol verwachting op het volgende verhaal
  7. Brigitte:
    18 juni 2019
    Haha nou begin heel leuk, maak er fantastische dagen van Gr Brigitte xx
  8. Frans ketelaar:
    18 juni 2019
    Zo de eerste ervaring al op het papier , kijk er naar uit wat de volgende verslagen weer opleveren ! Uit andere verslagen van vorige reizen Ben ik steeds verrast !! Samen een heel mooie reis en houd het thuis front maar op de hoogte .
  9. Brigitte Bos:
    18 juni 2019
    Is dat nou wat ze bedoelen met ground control?
    Ad vroeg zich af of de purser wel een leuk rokje aan had (iets van hij ziet het voor zich).
    Heel veel plezier,
  10. Peter en Marla:
    19 juni 2019
    Weer een mooie verhaal Willem. Wij kijken al weer uit naar jullie volgende belevenissen. Geniet ervan.
  11. Ruud Meuldijk:
    19 juni 2019
    Mooie vliegende start heren. Wel met beide voeten, in jullie geval met vier voeten dus, op de grond van het vliegtuig blijven. Met voetjes van de grond gaan er snel geruchten. Bij een cabrio dan het dak er af met al die zevens moeilijk. Geniet maar dan. Groetjes Ruud