Dag 15 Fairbanks to Valdez

2 juli 2019 - Valdez, Verenigde Staten

Deze reisdag begon met het bijeen rapen van de vervuilde kledij na de wildernis Tour van gisteren. Deels droog deels nog nat maar met een koffer oppervlak van enkele vierkante meters kon de rest in de auto drogen.

Ontbijtloos , ons nieuwe dieet werden de 6 cylinders gestart en togen wij richting Valdez volgens insiders een prachtige route en dat klopte ook wel alleen begon het te regenen en de temperatuur dook al snel van 15 naar 9 graden dus onderweg even uit de auto plaatje schieten en weer snel de verwarmde Ford in want die optie zat er dus wel op. Muziek kwam uit een draadloos JBL speakertje en de muziek selectie van mijn spotify playlist dus ook weer voor insiders met een hoog Sparnaay gehalte. Maar naar mate het middag werd en de magen begonnen te knorren liep ook de temperatuur op en toen we een klein gezond burgertje aan het verslinden waren was het buiten al 19 graden.

Die 19 werd 29 en nu in Valdez 23 graden. Morgen gaan we weer wildlife spotten alleen spotten wij schijnbaar met alle wetten want waar iedereen struikelt over beren , overvaren wordt door walvissen moeten wij het nog steeds doen met een verdwaalde Moose en een tamme eekhoorn maar goed we hebben nog kansen in Seward Kenai en Homer. Vanavond in Valdez kwamen we na twee La Chouffjes terecht in een Ristorante. Heerlijk gegeten dus ik zeg tegen mijn eindredactie “hier hebben ze wel een espresso na het eten” waarop Henk zegt “ja maar ze zeggen dan dat de machine kapot is”

Wij uitgegeten wijn is op ik vraag onze servent “do you serve espresso?”

Waarop die gozert zegt , eerlijk waar “we do but the machine broke down”

Echt een geniaal moment maar geen espresso helaas dus nu maar afzakkertje in de hotelbar en straks voorbereiden op de dag van morgen.

Inmiddels is de eindredacteur out of order dus morgen volgen de commentaren.

1. Wilfred:
    2 juli 2019
    Goede muziek voor die mooie routes!🎶😉👍
  2. Mireille:
    2 juli 2019
    Indrukwekkende foto’s!!! Best wel jaloers.