Dag 2 Vancouver - Kamloops

20 september 2017 - Kamloops, Canada

Goedemorgen Reisvolgers ,

Na een goede nachtrust in etappes want we waren beetje over onze vermoeidheid heen was het 07.00 uur koffietijd op de kamer en acht uur aan het ontbijt want dat zat tenslotte inbegrepen bij de kamerprijs dus wij gevraagd naar het menu en dat was ham & egg’s dus de teleurstelling was groot zoals u zult begrijpen.

Kijk naar https://www.youtube.com/watch?v=oxWYQ-bTVOM en u begrijpt waar dit over gaat.

Nadat het toch gelukt was om iets van voedsel binnen te krijgen was het tijd om een ATM op te zoeken want zonder cash ben je afhankelijk van werkende pinautomaten in restaurants bars etc dus een backup is altijd welkom.

Nadat wij samen bij twee automaten tevergeefs onze giropas tegelijkertijd onze passen hadden ingevoerd zonder ook maar 1 Canadian dollar te bemachtigen werden de credit cards getrokken en konden wij met een gerust hart vertrekken voor onze eerste reisdag richting Kamloops.

Na twee rode wijn in de namiddag kwam ik er ineens achter dat je je giropas wel voor wereld dekking moet activeren anders kan je nog geen stuiver uit zo’n ATM krijgen met andere woorden van drank kan je ook scherper worden (soms)

Gelukkig was is niet de enige sukkel want ook Giro Henkie stond ook gewoon nog in de Europa stand.

Maar tijdens de trip was het genieten van de auto , de omgeving , de regen en een terloops genomen afslag richting Harrison Hot Springs alwaar we een stuk rond het meer hebben gelopen in de stralende zon en helaas waren de hot springs binnenshuis dus niet in de openlucht te bewonderen.

Na een kleine eenvoudige maar heerlijke lunch in een door Rob Geus al jaren geleden afgekeurd cafe restaurant althans wat de aankleding en toiletten betrof togen wij verder richting de Canadian Rocky’s die zich steeds meer tegen de horizon gingen aftekenen.

Temperaturen onderweg van 3 tot 15 graden binnen 10 minuten en prachtige vergezichten bij 120 km per uur dus dat dan weer wel.

Aangekomen in Kamloops direct na inchecken richting Main Street the place to be ………..  alleen Staphorst is saaier maar dit terzijde.

Gelet op de enorme lichamelijke inspanningen die wij arme reisgenoten in het vooruitzicht hebben storten wij ons op een kroeg waar happy hour tot maar liefst 17.00 uur  doorging en waar wij samen met nog twee anderen het zonovergoten terras vulden alleen was na de eerste ronde happy hour alweer voorbij en gingen wij weer trainen voor de komende dagen.

Na enige straten te hebben doorkruist was het tijd voor een pit stop op de kamer alwaar de eindredacteur spontaan in slaap is gedonderd terwijl het avondmaal nog moet worden genuttigd.

Dus uw blogger staat in dubio om 19.30 uur plaatselijk tijd want nu slapen betekend vannacht wakker dus ga ik deze blog afsluiten en mijn eindredacteur reactiveren voor een klein hapje want morgen gaat het echte werk beginnen “Banff” here we come !!

Dank voor uw gewaardeerde reacties op de vorige blog en tot morgen

Willem

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ed hemerik:
    Must see ,Icefield park highway .met excursie
    Met de super bus naar de glacers
  2. Brigitte:
    20 september 2017
    Heel mooi daar , hou camera by de hand, ik kwam onderweg beren tegen groetjes
  3. Els:
    20 september 2017
    Geweer mee, bontmuts op, kan je altijd nog zelf je maaltje schieten
  4. Jaap:
    20 september 2017
    klinkt vertrouwelijk allemaal , het is net of jullie weer in de USA zitten,
    heel veel reisplezier nog ,,,
  5. Bodyguardfortwodays:
    20 september 2017
    De glacier Tour staat op het programma en de camera altijd stanby. Eerst even 499 km sturen naar Banff.
    Dank weer voor de tips en reacties
  6. Peter Gundermann:
    Geweldig verslag, 👍
    Terwijl ik een paar weken geleden door Kamloops reed zag ik ook dat dat helemaal niets was. 🤣🤣🤣
    Tip voor Banff,
    # rijdt is richting de golfbaan daar loopt een hele groep Elke
    # mochten jullie tijd Hebben, Lake Amerald in Joho park. (1,5 uur rijden van Banf). Veel mooier en zeker rustiger dan Lake Louise.

Veel plezier in Banff en benieuwd naar je volgende verslagen. 😁

Gr. Peter